Nieuwsbrief Dutch Health Network – januari 2011

Beste Dutch Health Network leden en overige belangstellenden,

Langs deze digitale snelweg wil ik jullie allemaal een goed en gezond 2011 toewensen. Kan nog net in de 1e week van het nieuwe jaar waarin de zorg- en welzijnsprofessionals toch weer veel zorg en hulp hebben moeten verlenen aan vuurwerkslachtoffers en nabestaanden. Een compliment is op zijn plaats aan al degenen die hier jaarlijks mee te maken krijgen.

Dutch Health Network heeft haar groeidoelstelling in 2010 boven alle verwachtingen behaald. Ruim 12.000 leden en 20 sub-groepen. http://www.linkedin.com/groups?mostPopular=&gid=2186074

Het grootste social network op LinkedIn in Nederland en België voor de zorg- en welzijnsketen. Verzekerden, patiënten, zorgverleners, zorgverzekeraars, toezichthouders, adviseurs. Met elkaar zijn wij ieder vanuit zijn eigen rol verantwoordelijk voor de kosten, kwaliteit en baten van de zorg en welzijn. Laten we trots blijven op dit stelsel en hier ons best voor blijven doen.

In de sub-groepen wordt qua discussie en nieuwsuitwisseling meer gefocust op een bepaald aspect of doelgroep. Aarzel niet om hier lid van te worden. Velen zijn er al voorgegaan. http://www.linkedin.com/groups?subgroups=&gid=2186074&trk=anet_ug_subg

Als je voor mij een informatieve RSS newsfeed code hebt kun je mij deze altijd mailen onder vermelding van het informatiedoel en doelgroep. (per sub-groep kunnen er 30 RSS newsfeed codes gekoppeld worden. Dus kom maar op)

Voel vooral geen chroom om een stelling te plaatsen of hierop te reageren. Zo langzamerhand zie ik dat het aantal volgers aan het afnemen is en er dus meer leden durven op te staan om hun mening te uiten. Dutch Health Network is immers een besloten groep waarin je geen angst hoeft te hebben dat je mening via Google voor de hele wereld zichtbaar is. Op basis van feedback van een aantal leden en mijn eigen visie hierop heb ik dit inmiddels besloten. Het gaat immers niet alleen om de omvang van de groep maar ook om het veilige gevoel om je mening te kunnen plaatsen.
Daarbij geldt natuurlijk altijd dat respectvol naar elkaar toe dient te worden omgegaan.

Daarnaast zullen jullie zo af en toe announcements ontvangen als lid van Dutch Health Network voor evenementen van mijn relaties waar naar mijn mening de zorg- en welzijn mee is gediend. aarbij zal ik altijd een ledenvoordeel voor jullie regelen.

Wens je geen announcements meer te ontvangen. Dan schakel je dat gewoon per groep uit via More / My settings. De automatisch door Linkedin gegenereerde mails kun je qua frequentie eenvoudig van dagelijks naar wekelijks omzetten. Een ieder is hier zelf voor verantwoordelijk.

Mijn doel met Dutch Health Network voor 2011 is om dit platform verder met alle leden uitbouwen. Mijn droom is dat dit een social netwerk voor de zorg- en welzijn is welke er echt toe doet en waar alle sleutelfunctionarissen en consumenten van kunnen leren.

Natuurlijk is het leuk dat ik eind 2012 streef naar een ledenaantal van 25.000. Nog beter is het naar mijn idee om dagelijks te zien dat er wordt gediscussieerd en concrete initiatieven met elkaar worden ondernomen/uitgewisseld . Zie hiervoor de vandaag geplaatste video’s van o.a. het HagaZiekenhuis en Zorg 2.0 er gebeuren vele goede dingen en via dit social network is het toch prachtig om hiervan op de hoogte te worden gesteld. waarom het wiel opnieuw uitvinden. Je neemt gewoon contact op. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Het is prachtig om te zien dat de zorg- en welzijns keten inmiddels LinkedIn krachtig heeft omarmd. Social networks zijn niet meer weg te denken in deze snelle maatschappij, mits goed gebruikt.

Ik zal mijn weg ook dit jaar weer met veel energie vervolgen.

Dank voor jullie steun en als je mee wilt helpen deze groeidiamant verder te ontwikkelen. Discussieer mee en zegt het voort.

Last but not least bedank ik mijn thuisfront welke samen met mij de moderatie als managers op zich nemen.

Graag tot ziens op een van de geplande bijeenkomsten of in een discussie of anderszins.

Met vriendelijke groet,

Dutch Health Network,

Rob Bergers en Marianne Bergers-Bik

Dutch Health Network  

Over Dutch Health Network Services

Dutch Health Network Services kan als mediapartner worden ingeschakeld voor evenementen, vacatures, opleidingen, boeken, lezingen en product- of bedrijfspromoties.
Dit bericht werd geplaatst in Nieuwsbrieven en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

