Nieuwsbrief Dutch Health Network – februari 2011

Beste Dutch Health Network leden en overige belangstellenden,

Het stormt behoorlijk op LinkedIn en in ons persoonlijke leven.

Het allerbelangrijkst op dit moment is natuurlijk mijn gezondheid en ons gezin. De laatste weken was ik afhankelijk en dus in onzekerheid van medische uitslagen. Gelukkig blijkt de cyste in mijn hals operabel te zijn en schijn ik er 100 mee te kunnen worden. Eerst zien en dan geloven! 14 februari wordt ik geopereerd en op valentijnsavond kan ik mijn roes uitslapen. Nogmaals bedankt voor de spontane mails en belangstelling in welke vorm dan ook. Het onderdeel zijn van een social network blijkt hartverwarmend te zijn.

Door de hectiek van de afgelopen weken en het doorzetten van de autonome groei van Dutch Health Network naar 13.000 leden heb ik een aantal hulptroepen moeten inzetten. De moderatie van de hoofdgroep en 20 sub-groepen vergt namelijk veel vrije tijd. Immers, ik doe dit naast mijn werk op geheel vrijwillige basis. Vandaar dat mijn echtgenote Marianne, die 16 jaar geleden een zeer ernstige ziekte heeft gehad met blijvend gevolg, zich nu dagelijks inzet om mij bij de moderatie te ondersteunen. Sta dus niet verbaasd als Marianne eerdaags ook in berichtgeving en announcements haar intrede zal doen.

Respect

Respectvol gedrag blijft een van de grootste uitdagingen op LinkedIn. De laatste tijd zie je sommige discussies verzanden tot chatsessies en wordt er openlijk onrespectvol gedrag vertoond. Ik wil niet snele als schoolmeester ingrijpen. Toch heb ik een enkele keer besloten om een discussie te deleten (helaas kan een discussie niet opgeschort worden, wens heb ik wel ingediend bij LinkedIn). Dit baart mij wel zorgen. Graag dus aandacht voor de Group Rules (zie button). Gelukkig zie je wel vaak binnen een discussie dat de leden hier zelf op ingrijpen. Maar toch ! Respect voor ieders mening blijft belangrijk.

LinkedIn tips

Van de 2,1 miljoen Nederlandse LinkedIn leden komen er nu al 60.000 uit de Zorg en Welzijn. Dit aantal is waarschijnlijk veel meer omdat dit wordt afgeleid uit de profielbeschrijvingen. Algemeen bekend is dat de profielen vaak nog onvolledig zijn ingevuld. Oorzaak is vaak onwetendheid. Vandaar onderstaand mijn top-Tien aan tips in willekeurige volgorde:

  1. plaats een foto in je profiel – je kunt een foto uploaden (Edit Profile);
  2. wordt lid van groepen – focus je op onderwerp of thema’s (Search Groups);
  3. zorg voor aanbevelingen (Recommandations);
  4. benut met korte steekwoorden je persoonlijke beschrijving (Summary en Specialties);
  5. volg companies  (Search Companies)
  6. zet in drukke groepen eventueel Digest mail op wekelijks (More – My Settings);
  7. installeer gratis LinkedIn applications (WordPress, Slideshare, Box,net files, etc.)
  8. bekijk regelmatig je mailbox op LinkedIn
  9. voer eventueel meerdere e-mail adressen op via Settings
  10. verwijder een onnodig dubbel profielen via Settings (exporteer eerst je connecties naar CSV file en importeer deze CSV-file later in het goede profie (My Connections / Export Connections).

Succes,

Dutch Health Network,

Rob Bergers en Marianne Bergers-Bik

    

Dutch Health Network  

Over Dutch Health Network Services

Dutch Health Network Services kan als mediapartner worden ingeschakeld voor evenementen, vacatures, opleidingen, boeken, lezingen en product- of bedrijfspromoties.
Dit bericht werd geplaatst in Nieuwsbrieven en getagged met , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

