Nieuwsbrief Dutch Health Network – maart 2011

Beste Dutch Health Network leden en overige belangstellenden,

Wat Japan is overkomen en wat daar nog aan zorg en wederopbouw te wachten staat is ongelooflijk triest. De wereld kijkt toe en voelt angstig mee. Wat een respect heb ik voor de 50 Japanners die een mega-ramp in de kerncentrale proberen te voorkomen. Opoffering tegen een hoge prijs.

Dat doet een mens weer relativeren. Gelukkig heb ik mijn operatie onlangs met goed gevolg doorstaan. Ik was ernorm blij en opgelucht dat de weggenomen cyste in mijn hals goedaardig was.Trouwens, geweldige ervaring gehad in het Diaconessenhuis Leiden. Mijn behandelend arts en het verzorgend personeel weten daar nog echt wat kwaliteit en patiëntentevredenheid is. Enfin, na 2 weken genezing van fikse bloeduitstortingen, hechtingen, etc. ging ik gelukkig weer aan het werk. Enorm veel lieve reacties gehad uit mijn netwerk en DHN. Heel veel dank daarvoor.

Inmiddels ben ik weer in een sneltrein terecht gekomen. Dutch Health Network is mega gegroeid. Ook vandaag weer ruim 50 nieuwe leden die ik een warm welkom wil heten. Wij zijn dus al met bijna 14.500 leden. Belangrijker naast de groei is het aantal stellingen en vragen waarvoor dit LinkedIn forum door mij bedoeld is. Hier wordt de laatste tijd minder gebruik van gemaakt. Wel hebben velen onder jullie de promotions en jobs mogelijkheden gebruikt. Veel spam (uit USA) heb ik daarbij tegengehouden. De moderatie vreet ‘s-avonds tijd, maar gelukkig krijg ik steeds meer steun van Marianne, mijn vrouw. Dus als je bericht nog niet is doorgeplaatst, weet je hoe dit komt. Geduld blijft een schone zaak!

Mocht jouw bericht toch niet worden doorgeplaatst dan voldoet dit niet aan de group rules van de hoofdgroep of sub-groep of een te drukke werkdag. Dit kan voorkomen als een promotie voor een evenement met als doel het verkrijgen van relaties (met of zonder inschrijvingsprijs) niet vooraf is voorgelegd aan Dutch Health Network. Het is niet meer werkbaar voor ons om iedereen hierover eerst een mail te sturen. Ik ga uit van eigen verantwoordelijkheid.

Naast alle treurige situaties zie je in Nederland dat minister Schippers van VWS tal van maatregelen wenst door te voeren in de zorg. Daarbij is het de vraag of dit de kosten van de zorg gaat laten afnemen ten koste van de premies. Mooi item voor discussie op DHN lijkt mij. Voor zorginstellingen wordt het dus steeds belangrijker om de aandacht voor de kwaliteit van de zorgverlening op de juiste wijze in de zorgmarkt te zetten. Zorgmarketing wordt steeds belangrijker.

Om deze reden wil nog een keer jouw aandacht vestigen op de Marketing Class onder leiding van het enthousiaste DHN lid Karel Jan Alsem (Associate Professor of Marketing – Universiteit Groningen) In 5 dagen (start 20 april 2011) leer je als zorgorganisatie om met concrete voornemens een sterker zorgmerk te worden. Deze Masterclass zit bijna vol. maar je kunt je nog aanmelden als je wilt. Er zijn inmiddels deelnemers uit alle grote zorgsectoren: GGZ, eerste lijn, thuiszorg, ouderenzorg, gehandicaptenzorg, ziekenhuizen. Branding en focus zijn met de nieuwe marktwerkingplannen van de Minister belangrijker dan ooit! Grijp je kans om dit nu fundamenteel aan te pakken voor je eigen organisatie. Zie http://www.alsemstrategie.nl/zorgmarketing Profiteer daarbij van de ledenkorting voor Dutch Health Network leden. Vermeld dit bij inschrijving of neem direct via mail of telefonisch contact op met de organisatie.

Het onlangs samen met het Nederlands Kenniscentrum Vitaliteitsmanagement gehouden congres over vitaliteit was een groot succes. Ik verwijs hiervoor verder naar de aparte sub-groep.

Wij wensen iedereen nog veel netwerkplezier en hopen ook voor het 2e kwartaal eerdaags een aantal aantrekkelijke ledenaanbiedingen aan jullie te berichten.

Groeten,

Dutch Health Network,
Rob en Marianne Bergers

NB je kunt uiteraard ook op Facebook het Dutch Health Network en het Vitaliteit Netwerk volgen en een ‘vind een leuk’ plaatsen. Gebruik de zoekfunctie maar.

Over Dutch Health Network Services

Dutch Health Network Services kan als mediapartner worden ingeschakeld voor evenementen, vacatures, opleidingen, boeken, lezingen en product- of bedrijfspromoties.
Dit bericht werd geplaatst in Nieuwsbrieven en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

