Nieuwsbrief Dutch Health Network – augustus/september 2011

Beste Dutch Health Network leden en overige belangstellenden,

De zomer is al weer (bijna) achter de rug. De zon heeft ons helaas deze zomer uitvoerig in de steek gelaten. Maar alles is relatief! Helemaal zoals we afgelopen weekend weer even terug in de tijd werden gezet na de beelden en de geschiedenis na 11 september 2001.

De zorg en welzijn staat soms in het zonnetje, maar krijgt af en toe in de media het (onnodig) flink te verduren. Dit alles vanuit het standpunt dat de kosten, baten en de kwaliteit van de zorg en welzijn (nog) beter in beheer moet worden genomen. Denk maar over de recente en gedurfde stelling van Hans Wiegel, bestuursvoorzitter van Zorgverzekeraars Nederland over het aantal ziekenhuizen in Nederland. Lastig thema, waarbij naar mijn mening ieder individu of organisatie eigen verantwoordelijkheid zal moeten betrachten.

Wat dat betreft nodigen wij alle 19.150 leden van de LinkedIn Dutch Health Network van harte uit om zelf via de button Discussions standpunten te posten of comments te geven aan lopende discussies. Promotions of jobs (career discussions) graag in de rubriek discussions. Niet alles wordt direct geplaatst. Dit vanwege de enorme hoeveelheid Spam of directe reclameuitingen. Zie hiervoor ook de group rules op zowel de hoofdgroep als de 20 sub-groepen.

Verder wil ik alle bedrijven en oganisaties aanmoedigen om veelvuldiger via het LinkedIn platform Dutch Health Network op gezette tijden kostenloze ontmoetingsbijeenkomsten aan te bieden. Veel inschrijfgeld en tijd wordt door bestuurders en beleidsadviseurs geïnvesteerd in netwerkbijeenkomsten waarbij de toegevoegde waarde soms na afloop onduidelijk is voor menigeen. Graag verlenen wij onze medewerking door hierover een groepsmail te zenden aan de DHN leden.

Van harte willen wij dan ook aan iedereen de gratis congressen en conferenties aanbevelen zoals het event van de SKGZ en Dataplus. Schrijf je, als je tot de doelgroep behoort, vooral op dit soort evenementen in. De inschrijving van het Dataplus event in het Philips stadion was na 1 weekend volgeboekt. Dus reageer direct op dit soort oproepen. De oproepen staan altijd als Manager’s choice vermeld op de relevante LinkedIn groepen van Dutch Health Network. (zie ook de button Search binnen de groepen).  Op de WordPress pagina’s van Dutch Health Network staan altijd de meest actuele aanbiedingen. Geen papieren flyers, onnodig en slecht voor het milieu, maar gewoon simpele doorverwijzingen naar de websites van de organiserende instanties. Geef altijd aan dat je aanmelding geschiedt als lid van het Dutch Health Network (DHN). Zie ook deze link: https://dutchhealthnetwork.wordpress.com/2011/07/06/ledenaanbod-dutch-health-network-evenementenkalender-4e-kwartaal-2011/

Verder willen wij jou ook een concrete en praktische leergang over zorgmarketing, waaronder internal en external branding, aanbevelen. Dit betreft de Masterclass Zorgmarketing van ons enthousiaste DHN lid, Karel Jan Alsem. Met zijn achtergrond als docent Marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen weet hij zowel marketing- en beleidadviseurs alsmede bestuurders en managers een aantal praktische handvatten aan te reiken om marketinginstrumenten op de juiste wijze voor de zorg en welzijn in te zetten. Zie ook: http://www.linkedin.com/groupItem?view=&gid=2468169&type=member&item=69503167&qid=6d7baf4f-b7fb-4939-8089-2c0a4bf2a0bb&trk=group_most_popular-mc-rr-ttl&goback=%2Eanh_2186074_1315995034816_1%2Egmp_2468169

Heb je vragen over Dutch Health Network, mail mij gerust. Je krijgt altijd antwoord.

Zorg vooral dat je, naast het virtueel ontmoeten en deelnemen aan discussies op Dutch Health Network, je ook persoonlijk laat zien op de vele landelijke en locale evenementen en studiereizen welke voor de zorg en welzijn worden georganiseerd. Houdt daarbij wel je portemonnee goed in de gaten! De Euro kun je maar 1 keer uitgeven, en bewaak steeds de toegevoegde waarde in relatie tot de (toekomstige) invloed op de kosten, baten en kwaliteit van de zorg en welzijn. Immers het belangrijkste zijn toch nog altijd de ‘handen aan het bed’ met compassie voor de patiënt.

Wij wensen iedereen nog een fijne na-zomer. Tot ziens op een van de bijeenkomsten welke via Dutch Health Network zal worden aangeboden in de komende tijd.

Met vriendelijke groet,

Rob en Marianne Bergers

Advertenties

Over Dutch Health Network Services

Dutch Health Network Services kan als mediapartner worden ingeschakeld voor evenementen, vacatures, opleidingen, boeken, lezingen en product- of bedrijfspromoties.
Dit bericht werd geplaatst in Nieuwsbrieven en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Nieuwsbrief Dutch Health Network – augustus/september 2011

  1. Geweldig hoe we elkaar tegenwoordig kunnen bereiken op dit soort platforms. De hoop dat er veel goede en constructieve vormen met elkaar worden gemaakt om de zorg beter en zorgvoller te maken moet blijven. Maar moeten we wel zorgen maatschappelijke lekkages met elkaar te dichten. Tenslotte is kwaliteit van leven voor iedereen anders. Rest mij te zeggen: “Goeie informatie = ook medicatie”. Veel wijsheid voorspoed en succes met jullie netwerk. Way to go!!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s