Nieuwsbrief Dutch Health Network – juni 2012 – Special over Zorgmarketingboek ‘Zorg met liefde en lef’

Beste Dutch Health Network leden en overige belangstellenden,

Graag aandacht voor een geweldig boek waar Dutch Health Network als mediapartbner belangeloos aan heeft meegewerkt.

Vanwege de nieuwe mijlpaal van 30.000 leden werken wij graag belangenloos mee aan de promotie van een boek van Karel Jan Alsem en Robbert Klein Koerkamp over Zorgmarketing. Dit boek is opgeluisterd met ‘Best Practices’ waaraan menig zorginstelling heeft meegewerkt. Een must voor een ieder welke in de zorg of welzijn werkt of een bestuurlijke, beleidsmatige of adviserende functie heeft. Een investering van nog geen 30 Euro welke voor iedere zorg en welzijns professional de moeite waard zal zijn.

Dit is de link met alle detailinformatie over het boek ‘Zorg met liefde en lef’ –> http://t.co/op8KVHkX

Gebruik wel de actiecode DHNZorgboek en de prijs wordt tot 20 juli a.s. automatisch verminderd met 4,50 Euro korting.

Het boek laat op praktische wijze zien hoe zorgaanbieders marketingprincipes kunnen toepassen en hoe dat helpt de zorg te verbeteren. Praktische hulp wordt geboden om in te spelen op ontwikkelingen als marktwerking, lagere budgetten, reputatierisico’s, kritischer zorgconsumenten, arbeidsmarkttekorten en gebruik van social media. Marketing wordt nog te vaak gezien als verkoopinstrument. Maar marketing is een gedachtegoed. Met als centrale elementen: de klant (in de zorg verschillende stakeholders) en het merk. Het boek betoogt dat een zorgmerk de focus op de eigen sterktes moet leggen. Tegelijk is belangrijk ervaringen van cliënten zoveel mogelijk te faciliteren en zo positief mogelijk te laten beleven. Liefde dus. En lef, om keuzes te maken en op innovatieve wijze nieuwe parels te creëren. Zo bouwen zorgverleners aan hun merk. Dat is zowel in de zorgverleningmarkt van belang als richting zorgverzekeraars.

Het boek komt voort uit een van de grootste Nederlandstalige marketingboeken, Strategische Marketingplanning (ook bekend als ‘de Alsem’), en is het resultaat van gesprekken, ervaringen, en onderzoekstrajecten bij tientallen zorgorganisaties die onderdelen van zorgmarketing toepassen. Elk van de vijftien hoofdstukken eindigt met een interview met een zorgprofessional over hoe de betreffende stap in het marketingproces wordt uitgevoerd. Het boek bevat ook richtlijnen voor het gebruik van social media in de zorg. Het boek is uitgegeven door New Publishers in Groningen en is te bestellen via http://t.co/op8KVHkX Vul actiecode DHNZorgboek in en ontvang een korting van € 4,50.

Auteurs zijn Dr. Karel Jan Alsem (docent Marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen en lector Marketing aan de HanzeHogeschool) en Drs. Robbert Klein Koerkamp, (directeur onderzoeksbureau Enneüs).

Zoals bekend mag worden verondersteld bestaat de mogelijkheid om een evenement met een landelijk belang via de managers van dit platform aan alle leden te introduceren mits er sprake is van ledenkorting of het kostprijsprincipe. Voor informatie over de voorwaarden kan contact met ons worden opgenomen.

Met vriendelijke groet,
Rob en Marianne Bergers,

Dutch Health Network

NB Volg DHN ook op Facebook en Twitter via: http://facebook.com/dutchhealthnetwork en http://twitter.com/dutchhealthnetw

Advertenties

Over Dutch Health Network Services

Dutch Health Network Services kan als mediapartner worden ingeschakeld voor evenementen, vacatures, opleidingen, boeken, lezingen en product- of bedrijfspromoties.
Dit bericht werd geplaatst in Nieuwsbrieven en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s