Persinformatie Dutch Health Network – Januari 2013

Dutch Health Network zorgt voor permanente verbinding tussen alle belanghebbenden voor de zorg en welzijn op Social Media

40000

Dutch Health Network is met ruim 40.000 aangesloten zorg en welzijn professionals, vrijwilligers, instellingen en bedrijven het grootste onafhankelijk georganiseerde netwerk op Social Media  voor Nederland en België.

Het gebruik van Social Media platformen zoals LinkedIn, Twitter en Facebook is de laatste jaren aanzienlijk toegenomen. Een succesvol initiatief betreft het Dutch Health Network. Dit is het grootste ‘zakelijke en maatschappelijke’ social netwerk voor de zorg en welzijn. Dutch Health Network draagt haar steentje bij om de zorg en welzijn blijvend te verbeteren. In dit unieke netwerk kunnen alle geledingen uit de zorg- en welzijnsketen in openheid en verbondenheid een brede maatschappelijke discussie voeren over de kosten, kwaliteit en baten van de zorg en welzijn. Verder kunnen er innovatieve ideeën worden uitgewisseld en kan er Co-creatie plaatsvinden om de zorg of welzijn samen te verbeteren. Uiteraard met de bedoeling om van elkaar te leren. De kosten, kwaliteit en baten van de zorg en welzijn zijn per slot van rekening de verantwoordelijkheid van ons allemaal.

Van de ruim 70.000 Nederlandstalige groepen op LinkedIn staat Dutch Health Network in de ‘Top Tien’. Alle belanghebbenden en iedereen die een rol vervult in de ontwikkeling, bedrijfsvoering, innovatie, kosten, kwaliteit, baten en gezondheid van de zorg en welzijn in Nederland en België zijn hier bij elkaar.

Nederland kent op Internet veel websites met ledentoegang waardoor er een enorme verkokering ontstaat en er dus te weinig kennisuitwisseling kan plaatsvinden tussen zowel professionals, vrijwilligers als instellingen en bedrijven voor de zorg en welzijn.

Nadeel hiervan is dat de discussies en nieuwsuitwisseling beperkt blijft binnen een groep van dezelfde soort professionals, bijvoorbeeld artsen of bestuurders. Op zich goed; maar wat is er mooier dat de uitwisseling over bepaalde dilemma’s verder gaat of kennis kan worden genomen van de visie van andere dan alleen dezelfde beroepsgenoten of functionarissen. Vandaar dat in 2009 dit particuliere initiatief onder leiding van oprichter Rob Bergers (1958) is ontstaan op LinkedIn, Twitter en Facebook.

Door ernstige ziekte in het verleden van zijn vrouw Marianne is Rob, zowel als manager en consument, anders naar de zorg en welzijn gaan kijken. Niet meer eenzijdig vanuit de bril van een van de marktpartijen waarvoor hij werkzaam is geweest, maar door gewoon eerst een volledig beeld te krijgen van de zorgmarkt en te luisteren naar patiënten, verzorgers en hulpverleners van wat er speelt in brede zin. Door de relatie aan te gaan en begrip te krijgen van de verschillende standpunten wordt een solide basis gevormd voor samenwerking. Daarbij staan in Rob zijn ogen de verlangens en behoeften van de patiënt altijd centraal.

En met de inzet van Dutch Health Network kan volgens Rob een blijvend effect op de kosten, baten en kwaliteit van de zorg en welzijn worden gestimuleerd. Het idee achter de oprichting van Dutch Health Network is dan ook dat iedereen van elkaar te weten kan komen wat de verschillende ketendeelnemers denken en vinden over bepaalde kwesties in de zorg en welzijn. Daarbij wordt er dagelijks relevant nieuws aangeboden voor en door alle leden. Hierdoor heeft het DHN lid één portaal op Internet waarbij men beschikt over alle actuele informatie en discussies over de zorg en welzijn. Bijkomend voordeel is dat er minder tijd nodig is om een actueel beeld te krijgen over wat er zoal speelt in de zorg en welzijn. Verder biedt dit platform aan Freelancers en ZZP’ers uitgebreide mogelijkheden om zich aan te bieden om opdrachten te verwerven in de zorg en welzijn. Daarnaast is er voor zorg- en welzijnsinstellingen de mogelijkheid om vacatures te plaatsen voor een ruime doelgroep. Deelname aan het Dutch Health Network kost je in beginsel niets. Dit in tegenstelling tot andere Internet platformen waarbij je eerst lid moet door het aanmaken van een betaald account waardoor de informatie beperkt blijft tot een kleine groep specialisten.

Iedere mening is van belang op het Dutch Health Network.

Consumenten, patiëntenorganisaties, mantelzorgers, artsen, verzorgers, maatschappelijk werkers, verzekeraars en overheidsinstanties. Iedereen is met elkaar op het Dutch Health Network in verbondenheid. De komende jaren zal Dutch Health Network, gezien de toenemende populariteit van Social Media, aanzienlijk groeien. Dutch Health Network is een goed voorbeeld van de inzet van Social Media in Nederland en België welke nu en in de komende jaren een duidelijke meerwaarde zal krijgen voor de zorg en welzijn. Neem gerust een kijkje op een van de LinkedIn groepen en meld je aan als lid. En volg Dutch Health Network natuurlijk ook op Twitter, Facebook, Pinterest, YouTube en Google+.

Voor nadere informatie kan een mail gestuurd worden naar informatie@dutchhealthnetwork.nl of raadpleeg de website www.dutchhealthnetwork.nl

linkedin  Facebook icon  Twitter icon  Google icon  Pinterest icon  YouTube  Slideshare icon

Advertenties

Over Dutch Health Network Services

Dutch Health Network Services kan als mediapartner worden ingeschakeld voor evenementen, vacatures, opleidingen, boeken, lezingen en product- of bedrijfspromoties.
Dit bericht werd geplaatst in Dutch Health Network, Persberichten en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s